fredag 28 mars 2014

Därför springer jag

Det är snart två år sen jag bestämde mig för att testa. Att testa om jag kunde bli en löpare. 2012 blev ett bra löparår. Jag sprang varannan dag från maj till oktober och kände en längtan efter att komma ut och springa regelbundet.

2013 blev ett mellanår. Sälja företag. Börja nytt jobb. Köpa hus. Sälja hus. Inreda nytt hus. Det var mycket som gjorde löpningen till en sekundär aktivitet.

2014 är ju utmaningen att den 10 maj springa halvmaran. Så varför springer jag? Jag vill bli gammal, må bra, vara smidig och stark i kroppen. För utmaningen, erkänner att jag gärna vill testa mina gränser. Se om det är möjligt. Att med ganska kort uppladdning lyckas springa så långt som 21 km.

Idag upplevde jag åter igen en av dom anledningar som jag uppskattar mest med min löpning. Skiftningarna i naturen och ljuset, då jag väljer att springa allt från vår till vinter och morgon till sen kväll. Se bilden nedan från eftermiddagens runda.

Mia

1 kommentar: