söndag 20 juli 2014

Digital detox

Semestern har slagit till med full kraft och jag har med familjen checkat ut från storstadstress och checkat in i stugan på Gotland.
Har låtit telefonen vila långa perioder och varit ytterst sparsam med uppdateringar på de sociala medierna och så även bloggandet. Riktigt skönt och välbehövligt.
Tar morgonpromenader med hunden vid havet och förundras över utsikten varje gång. Det är så gudomligt vackert utöver havet!

Hur går det med kost och träning?

Jag har ätit ganska strikt LCHF i över en månad nu och det bästa är att inte behöva vara hungrig. Mitt blodsocker och humör är jämnt och det sporrar mig verkligen att fortsätta så här. Intressant nog har jag tagit några bitar choklad vid några tillfällen och suget kommer tillbaka omedelbart. Och hungern. Vilket gör att jag genast ångrar mig och avstickarna blir allt färre.
Vikten händer det inte så mycket med, men med ett BMI på 23.8 så är det inte det som är det väsentliga. Kommer det en nedgång på något kilo så är den välkommen.

Hej hälsporre :( Tyvärr har den enda löprundan och 18-hål golf den gångna veckan gett stickande smärta i hälen. Mitt stora löpäventyr i våras (halvmaran) har nog tyvärr gett mig tråkiga biverkningar. Får se hur illa det är, så fortsättning följer. Kommer att prova lite längre promenader och lätta löprundor, så får vi se hur ont det gör.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar