måndag 16 februari 2015

En företagares måndag

Började veckan med kaffe och morgonmöte med min företagspartner. Vi pratade om årets kommande projekt. Det dök upp nya möjligheter under helgen, när jag var på kurs med massor av kreativa kvinnor. Kan bli riktigt bra. Inriktningen är tonåringar, vilket vi båda två är mitt i med våra äldsta barn. Vi har varsin hormonstinn kille och snart ska även deras småsystrar göra entré i denna omvälvande tid. Det här vill vi lära oss mer om. Vi kommer, om allt går i lås, i vårt gemensamma bolag att skapa event och föreläsningar kring detta för oss mycket högaktuella ämne.

Resten av dagen kommer jag ägna åt konsultuppdrag i mitt egna bolag. Ta fram adresser och inbjudningar till företag jag och min uppdragsgivare ska kontakta. Och göra mig redo att möta kunderna i både telefon och öga mot öga. Det är med andra ord nu jag ska vara helt klar med vad jag säljer och ha landat i vad företaget står för och levererar.

Mia

1 kommentar: