onsdag 11 februari 2015

Rastlös eller inredningsfreak?

Jag möblerar om hemma ofta. Ibland flera gånger i veckan. Det kan vara en blomma som hittar ett nytt fönster. En lykta som samlat damm i skåpet som får se dagsljus igen. Och ofta, som hände alldeles nyligen, byter möbler rum och plats.
En manlig vän sa häromveckan till mig att du möblerar ju om jämt. Inte med anklagan utan bara ett konstaterande. 

Jag har inte grubblat färdigt på vad det beror på, men det jag kommit till är att jag var precis likadan när jag var barn. Saker och ting kunde alltid hitta en ännu bättre plats. Rastlös? Kanske lite. Men snarare en utvecklare, en person som bara måste undersöka om det blir bättre om jag gör så här istället. En röd tråd som jag konstaterar följer mig i både hemmet och arbetet. 
Lägger ut några bilder på senaste förändringarna. Nästa vecka kan det se annorlunda ut eller kanske inte, om möblerna, kuddarna och prydnadssakerna äntligen hittat sin slutgiltiga plats... 

Mia 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar