tisdag 26 februari 2013

Skit på någon annans bord

Jag hakar på Ulrikas tidigare inlägg. För mig har februari alltid varit en urjobbig månad som ska överlevas i väntan på något gott. Som en ljuvlig vår och sommar.

Idag föll jag djupt ner i självömkan över den konstanta kylan, överskottet av snö, mina egna prioriteringsmissar, bristen på pengar och allt möjligt elände jag kunde komma på när jag ändå fått upp ångan! T o m det orange kuvertet som kom med posten igår fick sig en rejäl skopa. Ja, jag vet. Den förtäljer bara iskalla fakta.

Lade helt sonika allt på Ulrikas köksbord idag mellan kl 16-17 över en god kopp kaffe. En av alla dessa fördelar med goda grannar. Jag tittade kritiskt på högen av i-landsproblem och bestämde mig för att vända allt till något positivt.

Imorgon är en ny dag. :-)

Mia

1 kommentar:

  1. Ibland är det bra att ha "jag tycker synd om mig dagar" men det är inte kul.
    Nu är det en ny dag, solen skiner och ikväll har vi kul med våra goa tjejer istället :-)
    Kram

    SvaraRadera