torsdag 12 mars 2015

Hos tandläkaren

Klockan åtta imorse la jag mig till rätta i tandläkarstolen. Kroppen ömmade efter gårdagens beachvolley och baken var inte alls skön att lägga tyngd på. Så jag försökte försiktigt spänna kroppen för att avlasta dom ömma delarna. Ganska snart inser jag att träningsvärken är sekundär. Fyra bedövningar behövdes för att kunna utföra morgonens ingrepp. Jag blir av med amalgam i tre tänder och även lite karies. Hela proceduren tar 1 h och 55 min! Gapandes och med salivsug och annat löst hängdes i mungipan inser jag på slutet att min käke gått i baklås. Jag puttar upp den med handen och åker med stolen upp till verkligheten igen. Yr som sjutton efter att ha legat upp och ner i två timmar ska jag nu skölja munnen och spotta. 
Jag är bedövad från ögat till hakan och inser när jag spottar att det flyger vätska helt okontrollerat ur min mun.
Jag ber om ursäkt för det som hamnar på både tandsköterskan och på golvet. 
Tandsköterskan lägger huvudet på sned och säger: - Jag hoppas du inte har några viktiga möten på några timmar, för jag skulle rekommendera dig att vänta med både mat och samtal tills bedövningen släppt. 

Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar