måndag 17 december 2012

Mäktiga Singapore

Jag har hört mycket om Singapore och mina förhoppningar överträffades. Vilken kontrast av storstad och Asien. Vatten och grönska. Bilden nedan är från vårt hotellrum. Utsikten igår kväll när vi kom tog andan ur en och när solen gick upp imorse (23.00 svensk tid) så blev jag om än mer imponerad.

Vi börjar dagen med ett dopp i poolen innan vi gör stan. Det är 30 grader varmt, tur att det är lite halvmulet. 

Vår 12 timmarsflygning från Frankfurt gick oerhört smidigt. Vilka globetrotters till barn jag har. Underbara att resa med. Det var bara maken som hade det tufft, en kvart lyckades han somna på hela resan hit. Själv har jag lyckats bemästra konsten att sova sittandes och kan skryta med 6 timmars sömn.

Nu stannar vi här till sent imorgon kväll. Sen bär det av mot Australien. 

Mia



2 kommentarer:

  1. Vilken häftig känsla :-)... Här hemma snöar det fortfarande till och från.
    Kram

    SvaraRadera