lördag 22 december 2012

Seg start i Australien


Australien. Som jag har längtat och drömt om att få åka hit och nu är jag här! Kan nästan inte förstå att drömmen är sann. Mitt första möte med landet på andra sidan jordklotet skedde tidigt på morgonen den 19 december

Jag har flera gånger tagit mig in i bl a USA, Thailand, Turkiet och Egypten och det har varit ganska komplicerade procedurer. Men Australien slår allt! Jisses. Allt från 2 timmars kö i passkontrollen till att stå på rad i säkerhetskontrollen (inte ens väskorna fick stå snett) medans hundar nosade igenom väskorna.  

Sliten p g a tidsomställning, sömnbrist och med en övertrött dotter i denna kaosprocedur tog det minst en halv dag innan jag kunde börja njuta av drömmen. 

Men nu så! 

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar