tisdag 11 december 2012

Ny fas

I helgen gick jag in i en ny fas. Jag drack söt glögg, jag åt vitt bröd och fikade med lussekatt. I december blir det ibland rent obekvämt att tänka vikt. Därför ska jag tänka återhållsamhet. Äter allt, men inte hela tiden. Tränar på, men prioriterar stressänkande saker att göra med min tid - handla julklappar, planera julmat. Vi kommer ändå vara femton personer här den 24:e och som alla föräldrar vet är det ingen brist på evenemang runt jul för di små, så tidbristen är konstant. Jag tycker det är idiotiskt att stressa för att hinna göra mysiga saker ihop, men ibland blir det ju värsta "Sophies val" i examenshetsen. Vem av barnens avslutning går du på? Vilken aktivitet åker du till? Jaså, luciatåg till häst? Varför inte tennisen? Man vill ju vara med om allt!

Så det är bara att hacka i sig och försöka planera runt onödigheter som städning. Och det ska bli jättemysigt att fira jul hemma i huset, inte tillbringa halva julafton på isiga vägar mellan kalasen.

På gott och ont, december är ett stort undantagstillstånd.

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar