tisdag 8 januari 2013

Barn på plan

Barnen ska, tillsammans med oss, snart göra sin 8:e flygning på denna långresa. Vi ska flyga från Bangkok till London inatt. Det är 13 timmar på planet. Jag är lugn.

Vid senaste flygningen från Sydney till Bangkok var det rutinerade rävar till barn jag hade med mig.
När taxin knappt hade dragit i handbromsen hade sonen redan rullat fram en bagagevagn, precis som tidigare flygningar.
Vid säkerhetskontollen behöver vi inte längre ge dom instruktioner. Dom plockar vant fram plastbackar och lägger i rätt saker och promenerar lättsamt förbi vakten.
När vi sen baxar in bagage i hatthyllorna på planet, sitter dom redan fastspända med säkerhetsbältet helt rätt justerat.

Jag är glad och tacksam, för mina barn kommer med största säkerhet inom ett antal år kunna resa avslappnat även utan mig och maken. Den tryggheten har vi haft förmånen att kunna ge dom.

Mia

2 kommentarer:

  1. Hahaha om du vänder på allt du skrev så är det min familj tror jag.

    Dom har tur dina barn <3
    Kram Lind

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem. Ha en skön flight, så ses vi sen.

    Elisabeth

    SvaraRadera