fredag 11 januari 2013

Haj på Bondi Beach i Sydney

Jag kommer att skriva några reseinlägg till, trots att jag redan är hemma.
Hann inte riktigt med att rapportera allt under resans gång. Mest för mig själv, som ett minne.



Vi landade i Sydney på nyårsdagen. Precis när flygplanet hade satt ner hjulen på marken dök det upp en vithaj på Bondi Beach, Sydneys världsberömda strand. Vattnet tömdes blixtsnabbt på tusentals badare och surfare och ingen kom som tur var till skada. Hajen måste blivit grymt besviken när hela smörgåsbordet bara försvann mitt framför ögonen.

Vi åkte dit dagen efter incidenten för att kanske få se en skymt av denna skräckinjagande varelse. Men så blev det inte. Tur var väl det kanske. Bondi Beach är vackert. Vit sand, turkost vatten och sjukt mycket folk så vi blev inte så långvariga.

Men nu kan jag bocka av den på min lista: platser-jag-vill-besöka-någon-gång.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar