tisdag 8 januari 2013

Om vikt

Enligt vågen vägde jag 68,8 kg i morse, alltså upp o,6. Min första impuls var att inte skriva det, att vänta tills jag gått ned. Hur knäpp får man bli? Som om det låg något skamligt i det eller som om det skulle betyda något för er, kära läsare. Min generation är knasig med vikten. Jag är LIVRÄDD för att något ska förstöra mitt förhållande till mat. Jag älskar mat - gott, vackert, trevligt. Men vikten. Vikten måste jag ha koll på, inte av fåfänga (även om det såklart spelar in) utan av hälsoskäl.

Jag accepterar och älskar mig själv precis som jag är.

Det innebär att för mig är det viktigt att se vad som står på vågen. Siffrorna där säger inget om mitt värde eller vem jag är som människa. De säger faktiskt bara vad jag väger.

Ulrika

1 kommentar:

  1. Perfekt skrivet :-) Och jag håller med dig och är påväg att acceptera och älska mig själv.

    Men visst finns det ett hälsoskäl att hålla sig i trim. Men jag tror på att man inte ska överdriva åt något håll. För mat och massa träning vet i katten om det är bra i längden. Att njuta är minst lika viktigt det. Undra om man kan köra 50/50 där??? ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera