onsdag 30 januari 2013

Drömsynk

Härom natten inträffade något intressant. Jag sov oroligt och drömde massor. Om att jag jobbade på ett stort finansbolag. Det var strategimöten, personalmöten, mail i stora lass, telefonen ringde och alla människor i kostymer ville ha ett ord med mig. Stressigt var ordet!

Mitt dagliga jobb är inget av det jag drömde om, helt annat faktiskt. Så det var inget självupplevt som skulle bearbetas.

Varför är denna intensiva jobbnatt i drömmarna så intressant då? Jo för när jag på morgonen berättar för min make vad jag har drömt om, så säger han följande. Exakt det drömde jag också om inatt! Oj.

Både han och jag fick ett tydligt bevis på att vi påverkar varandra mer än vi kan ana. Och jag tror stenhårt på att vi kommunicerar och uppfattar mer än bara med våra fem sinnen.

Mia



2 kommentarer:

  1. Ack så intressant det är, skulle gärna höra vad en drömtydare skulle säga :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera