måndag 10 juni 2013

Det smittar

Lovade ju att rapportera om budgivningen av vårt hus. Det gick så galet snabbt att jag nästan missade det själv. På ett dygn var budgivningen klar, pappren skrivna och vårt hus sålt. I början av augusti lämnar vi gården som varit vårt hem i 10 år. Känslorna varierar från dag till dag. Allt från vemod till förväntan. Mest är jag ju glad, för jag är ju så kär i vårt nya hus och längtar efter att få komma dit med familjen.

Jag har märkt att en flytt gärna smittar av sig. Jag vet flera av mina vänner som också tittar på hus och går i flyttankar. Vi fick t o m påhälsning från en bekant på vår gata som också ska sälja sitt hus, som är precis lika stort som vårt. Hoppas att vi har banat god väg för dom, för vi hade ju två intressenter till som inte gick i mål med vårt hus.

Mia

2 kommentarer:

  1. Japp, en spännande resa vill jag lova. Hoppas du får lika tur med dom nya grannarna som du har nu
    ;-)
    Kramar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Linda. Det hoppas jag verkligen. :D Kram! Mia

      Radera