måndag 17 juni 2013

Mattare

Håller helt med Ulrika, det händer i mig tusan något hela tiden. Roliga saker också, så det går ju bara inte att avböja.
Lördagens finfina bröllop, när våra gemensamma grannar gifte sig, gjorde mig ännu mattare i lacken än Ulrika. Ingen tävling jag önskade att vinna dock, för gårdagen gick i moll... :-(

Flytten kommer allt närmare och jag inser att vi behöver göra många inköp till vårt nya hus. Vi kommer att få mer än två gånger större kvadratmeteryta än idag. Idag 120 kvm, i augusti 282 kvm! 

Många rum har vi inga möbler till alls. Så jag slängde mig raskt ut på Blocket för att fynda. Ibland undrar jag om folk gör det till en sport att skriva roliga säljinlägg.

På fem minuter hade jag redan skrattat gott åt två soff-annonser. 

1. En skrev så här i sin soffannons: "Djurfritt, barnfritt, rökfritt och ostbågsfritt hem."
2. En annan skrev så här: "Flickvännen har flyttat in och med henne flyttade även en soffa in vilket gör att jag måste sälja min riktigt fina soffa! :-(" 

Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar