onsdag 4 december 2013

Att planera sin träning

När jag antog utmaningen att köra halvmara i maj fanns inte tanken på hur min kalender såg ut de närmaste veckorna. Nu vet jag. Den var fullspäckad med jobb, julbord, middagar, barnens träningar, korta resor, kurskvällar och ännu mera jobb. Har försökt att klämma in min träning lite här och där. Bland annat tränade jag härom kvällen tokintervaller på motionscykeln fram till 22.20. Inte så lyckat för det tog mig fram till midnatt att varva ner och somna.

Jag sticker huvudet i sanden, pressar in träningen så mycket jag orkar och kör igång helhjärtat när vi kommer till Thailand i mitten av december. OCH redan nu lägger jag in träningen i kalendern som ett orubbligt och stående inslag fem gånger i veckan fr o m januari 2014.

Mia

2 kommentarer:

  1. Herregud människa, lugna dig!! Kanske bäst att jag lägger i en extra växel då, tävlingsmänniskan i mig är väckt :)
    /Klas

    SvaraRadera
  2. He he hee! Antar utmaningen, här ska tränas. ;-) Mia

    SvaraRadera