måndag 18 november 2013

Dissa och hissa

Det har gått fem dagar sen jag hördes av senast. För balansens skull kommer jag att dissa och hissa två saker vardera som jag upplevt och tänkt till om de senaste dagarna.

Jag dissar:
* Att tvingas avliva husdjur. Våra två grymt söta dvärghamstrar, som båda drabbades av cancer, fick somna in hos veterinären. Det blev tomt och sorgligt. Dottern var t o m hemma från skolan för att det var så jobbigt.
* Cancer igen. Antagligen är jag i åldern då det blir betydligt vanligare att drabbas av skiten. Men det gör ont varje gång jag ser skräcken och sorgen hos någon som fått dystra besked, vilket jag fått erfara mer än en gång de senaste dagarna.

Jag hissar:
* Idrottande barn. Vi hade nöjet att se sonen göra två kanonmatcher i helgen. Jag klappade händerna ömma och hejade så att rösten tillfälligt gav upp.
* Vänner. Jag är omgiven av så många fina, roliga och spännande människor. Njuter för fullt av att leva mitt liv och att hitta tiden att vårda alla dessa relationer.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar