fredag 9 augusti 2013

En rysare

Just nu läser jag Ann Fernholms "Ett sötare blod". Herregud, säger jag bara. Visst vet jag att mycket återstår att dubbelkolla i stora välgjorda studier, men personligen kan jag inte se att vitt mjöl och socker någonsin kommer att ingå i min kost igen. Helt ny syn på åderförkalkning och inflammation, i alla fall ny för mig.

När Mia och jag startade denna blogg ville jag gå ner några kilo. Jag anser fortfarande att fåfänga är en bra drivkraft, men herre min skapare vad det handlar om hälsa nu. Speciellt demens skrämmer mig och i väntan på bromsmediciner så måste man helt enkelt välja vad man tror på. Jag tror att ett högt sockerintag kan trigga demens. Inte svårt att avstå frukt, kakor och godis i det perspektivet!

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar