tisdag 13 augusti 2013

Mera vikt

Jag hakar på Ulrika och kryper till korset. Det har blivit en enda röra av min kosthållning denna sommar. Stugvistelse, mysiga sommarkvällar med vin, flytt till nya huset med tillhörande hämtmat. Jag behöver ingen våg för att se hur det har påverkat min kropp. Antingen har kläderna krympt i flytten eller så har det några väl placerade bonuskilon smugit sig på.

Som alltid på en måndag började jag mitt nya liv igår. Vi har kommit bra iordning i nya huset, barnen ska snart till skolan, jag har börjat jobba och vardagen knackar på dörren. Som jag har längtat faktiskt, för jag äter grymt ohälsosamt på semestern när rutinerna är ur led.

Igår tog jag en powerwalk på 45 minuter och idag ska jag köra ett styrketräningspass i mitt nya träningsrum. Och jag har åter tagit bort sockret och snabba kolhydraterna från menyn.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar