onsdag 21 augusti 2013

Sömnen

Jag är så beroende av att sova gott. I går när jag gick och la mig var jag så trött att ögonen gick i kors. ingenting var roligt och jag klarar ingenting. Jag tog en värktablett, motvilligt, men jag insåg att jag behövde sova utan att vakna av ryggsmärtor. I morse var jag utsövd, saker var inte bara möjliga, de var även roliga och nu ska jag till sjukgymnasten.

Fördelen med några års erfarenhet är att jag inte längre lyssnar på mig själv när jag är trött. Vänligt men bestämt pekar jag på sängen och säger till mig själv: "Vi får prata om det här när du sovit". Ett vinnande koncept.

Ulrika

2 kommentarer:

  1. Smart! Ska försöka att ta ett sånt snack med mig oxå lite då och då!
    /Sissi

    SvaraRadera
  2. Sömn kan vara nyckeln till mycket :-)
    Ska tillföra lite mer av den varan i mitt liv! Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera