torsdag 15 januari 2015

Resultat av 3 dagars fasta

Tre dagar gick förvånansvärt bra att fasta. Hade förväntat mig svid i magen, stor hunger, huvudvärk och yrsel. Inget av det inträffade. Lite seg i tanken var jag stundtals och frusen nästan hela tiden.

Tänker tillbaka på julens frosseri. Hur vi åt typ varannan timme och jag ändå var hungrig hela tiden. Hur jag vaknade varje dag med magont för jag var så galet hungrig och sugen på mat.

När jag vaknade imorse var jag inte ett dugg hungrig. Så det blev en kaffe med kokosfett. Den höll mig igång till lunch. Då var det dags för första måltiden sedan i söndags. Visst var det gott, men jag hade lagt alldeles för mycket på tallriken. En vana eller ovana från tiden när mycket kolhydrater, en del proteiner, mycket grönsaker och en gnutta fett var min norm och tallriken skulle vara fylld - annars blev jag inte mätt.

Nu stundar nya tider och jag får börja lägga på mindre mat, då det jag har valt att åter gå över till LCHF. Mat som är mycket mer mättande och energirikt med avsevärt mindre portioner.
Jag glädjs redan åt att jag kommer att hålla mig mätt, att humöret är i schack, magen inte krånglar och blodsockret är balanserat.

En glädjestart för det "nya livet" var också att jag tappade hela 2.6 kg på tre fastedagar!

Mia

1 kommentar: