torsdag 8 januari 2015

Nu händer det grejer

Mia och jag möttes för motivationsfika och det var som vanligt sjukt givande. Den här bloggen handlar ju om balans och för min del har balansen mellan hälsosamt leverne och guldkant på tillvaron rubbats rejält den sista månaden. Mängder av söta och kolhydratrika saker har slunkit förbi läpparna och byxorna blir allt svårare att knäppa. Mia och jag talade lösning!

Vi ska bryta en destruktivt och slött kostbeteende genom att fasta. För mig blir det mitt livs första fasta och jag kör igång på onsdag och håller på till fredag. Sedan blir det tillbaka till en ganska strikt LCHF och  schemaläggning av såväl kost som motion. Jag kommer att minska på portionsstorlekar och framför allt lite på min mättnad. Det händer ganska ofta nu att jag äter utan att vara hungrig. För mig är mat en oerhört social sak och jag kommer givetvis inte hoppa över några festmåltider, det går helt emot vem jag är. Men handen på hjärtat så är det fler gånger i veckan då jag äter för att det ska vara så, inte för att jag är hungrig.

Nu ska jag leta skojiga recept på gröna drinkar!

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar