tisdag 27 januari 2015

Tummen upp för broddar

Det är halt ute. I stort sett hela januari har detta vidriga fenomen pågått. Jag fullkomligt avskyr isiga gator.

Jag avskydde halkan lika mycket när jag var 18, men då var jag orolig för att halka omkull i åsynen av någon annan. Hög pinsamhetsfaktor på den! 
När jag var 25 var det lika vidrigt med vinter och is, men då var jag mest orolig för fula blåmärken och skrubbsår. Det var inte vad man önskade visa upp på gymmet. 
Sen kom barnen. Då blev jag livrädd för att tappa de små liven när jag bar dom i famnen. Att jag själv halvt om halvt slog ihjäl mig gjorde inget, bara barnen förblev oskadda. 

Nu är jag 40 plus några år. Döm om min förvåning när jag nyligen hörde mig själv oroa mig för lårbenshalsen. Highscore i vuxenligan. Och det slutar inte där, för jag är numera en flitig användare och förespråkare av broddar. 
Det är nog lika bra att börja spela bridge. 

Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar