torsdag 22 januari 2015

Veckan efter fastan

Nu har det gått sju dagar sen jag avslutade min 3-dagars fasta. Precis som Ulrika kör jag 16:8 på vardagarna. Mitt ätfönster är mellan 12-20. Mår alldeles utmärkt av det. Är lite förvånad, då frukosten alltid varit ett måste för mig. Men inser lika snabbt att det tidigare var ett måste att äta frukost, då min kost innehöll kolhydrater och socker. På helgerna äter jag fortfarande gärna lång frukost med maken och njuter av varje tugga.

Andra fördelar under veckan som gått är att mitt humör stabiliserats, jag har känt mig mycket gladare och magen har inte krånglat ett dugg. Trodde att vikten kanske gått upp efter att jag börjat äta fast föda igen, men morgonens sejour på vågen exakt visade samma vikt som för en vecka sen. Så fortfarande -2,6 kg ner sen jag la om kosten för 10 dagar sen.

Igår kväll var jag ute på restaurang och beställde en hamburgare utan bröd och med extra majonäs. Mätt och nöjd åkte jag sen hem till några vänner för kvällsmys och det var inga problem att motstå chokladen på bordet. Jag var varken sugen och kände mig så mätt efter middagen.

Mia

1 kommentar: