fredag 15 januari 2016

Jag traskar på

Promenader är verkligen sköna, enkla att utföra och effektiva för välbefinnandet. Jag stortrivs när jag får röra på mig utomhus, gärna tillsammans med en god vän. Eller med maken och hunden i släptåg. Han är verkligen i släptåg. Hunden, inte maken. En glad cocker som plöjer med nosen i marken och måste sniffa på allt av värde. Enligt honom finns det något av värde typ var tredje meter. Vi borde nog ha lagt ner mer tid på att uppfostra honom i promenadteknik, men det har vi inte gjort.
Tänk om alla saker jag tycker jag borde gjort blivit gjorda, då hade många saker jag istället gjort inte blivit av. Det är väl det som kallas prioriteringar. Så jag fortsätter att prioritera mina promenader och jag går i allt raskare takt. Vilket glädjer både sinne och hjärta.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar