söndag 3 januari 2016

Nytt år

2015 var ett år fyllt av förändringar. Snart lämnar vi också huset där Mia och jag blev mer än grannar. Jag avslutade min utbildning och började jobba. Maken bytte jobb. Vi köpte en lägenhet och sålde huset. Många förändringar alltså. Men den här bloggen handlar om balans, kroppslig och själslig och jag vill sammanfatta året som gått och göra några tjuvkikar in i nästa. Först ut så funkade vikten överraskande bra 2015. Jag gick ned en byxstorlek och Maken såg verkligen hur jag minskade. Det berodde givetvis på LCHF och faktiskt på rutiner. Inga mellanmål, inget strunt. Jag äter d-vitamin, magnesium och en antiinflamatorisk tablett om dagen. Givetvis har jag gått upp under jul och nyår, men känner ingen panik. Jag vet ju verkligen hur jag ska göra för att vända det. Där det finns förbättringspotential är träning. Den funkade inte alls sista kvartalet. Inför nästa år vill jag lära mig sätta mål med träningen och sätt att utvärdera den. Nästa år ska jag testa korta fasteperioder, med start i morgon. Det blir en 36 timmars vatten-fasta, för att komma in i tänket. Jag tänker fortsätta att meditera. En ny grej är att jag ska experimentera lite med min hälsa. Köra små förändringar i kosten eller träningen, hålla på ett tag och sedan utvärdera. Hälsa, vikt och själslig utveckling är ett pågående projekt, ett projekt jag kommer prioritera 2016!

Ulrika

1 kommentar:

  1. Ja vilket intensivt år det blev! För er hände typ allt sista månaderna. Så spännande med er flytt och att få följa din hälsomedvetna resa under året! Kram Mia

    SvaraRadera