måndag 18 januari 2016

Välbefinnande livet ut

Det är något visst med årsskiften. I stort sett varje år, med några få undantag, har den 1 januari handlat om att jag ska bli mer hälsosam. Att jag ska bryta dåliga vanor och komma igång (igen!) med träningen. Jag tycker mig se ett mönster. Har upptäckt att jag verkar vara långt ifrån ensam. Varje veckotidning och kvällstidningarna basunerar ut nystart och de säkraste sätten att gå ner i vikt. Så jag undrar om mitt hälsofokus i januari beror på att åter misskött mig, att det för mig blivit en vana att tappa hälsofokus under året eller att jag ändå i slutändan blir påverkad av media. Eller kanske en kombination av allt?
Hur som helst är jag så sjukt trött på att börja om hela tiden, varje nyår. Mitt enda löfte till mig själv 2016 är att den just nu pågående hälsoförändringen ska bli en livsstil som jag ska behålla livet ut. Ett liv med regelbunden träning och väl balanserad kost, allt för att min kropp och min själ ska må bra.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar