tisdag 23 april 2013

Bara vanligt vatten

Det är blött ute. Grannhundens kolafärgade päls är mörk och stripig, svansen glad. Men det är en bra regn, ett vårregn. Ibland behöver saker tvättas rena och ibland behöver vi kura i våra grottor och meditera över att vara människa medan regnet faller över skogen och berget.

Jag har kört LCHF ett tag nu och vågen visar 66.4 kg. Känns riktigt bra och förunderligt att jag går ned, är mätt och detta trots att jag rör mig så mycket mindre än en vanlig människa.

Mina plantor växer så det knakar. Varje ledig plats är fylld av brickor och tråg, där små plantor trängs. Det känns bra, men jag känner att jag har mängder av obearbetad sorg som sipprar fram nu när det finns plats och jag är lycklig bland plantor och familj. Det är nog en överlevnadsinstinkt att sorgen håller sig på mattan på vintern. Kaka på kaka kan jag vara utan, jag kör ju LCHF.

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar