tisdag 16 april 2013

Mia - vad kan du inte leva utan?


Ett enkelt svar hade varit mat, vatten och luft. Men jag bortser faktiskt från dom hyfsat livsviktiga sakerna. Jag skulle med lätthet kunna leva utan en massa prylar. Jag gillar ändå att ha fina saker omkring mig, men gör mig inte beroende av dem. 

Däremot är ett liv utan kärlek och glädje inget liv. Jag vill känna glädje och uppleva kärlek varje dag. Det kan komma från min omgivning, men ännu viktigare är att jag kan känna dessa känslor inom mig själv. Att inte vara beroende av att någon annan ska älska och roa mig för att jag ska känna livslust. 

Eftersom jag tror att vår själ vandrar vidare när vi dör och att vi ses igen någonstans bortom denna värld, är jag inte rädd för döden.
Naturligtvis kommer jag att sörja nära och kära vid deras bortgång, för jag gillar att ha dom omkring mig. Vi utbyter tankar, känslor och ger varandra kärlek och glädje i livet. Men jag överlever även när mina medmänniskor försvinner från jorden. Minnena, det vi upplevt tillsammans, kan ingen någonsin ta ifrån mig. 

Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar