onsdag 17 april 2013

Mia - vad tror man inte om dig?


Jag var en tonårsrebell under högstadiet. Började hänga ute på byn med fel sällskap vid 13 års ålder. Hamnade på fester där det förekom både ett och annat olagligt. En hel del av de människor jag träffade när jag var 13-16 år sitter i fängelse eller har dött. 
Någonstans inom mig fanns en känsla av vad som var rätt och fel. Jag har aldrig provat något starkare än alkohol, men det räckte. Alkoholen skapade ändå en del oreda i mitt tonårsliv. 
Har inte gjort några kriminella handlingar. Jag såg på när andra tog droger och skadade sig själva. 

Jag är övertygad att det är min kärleksfulla uppväxt, med föräldrar som verkligen visade mig sin kärlek och respekt, som gjort att mitt liv blivit så oerhört bra ändå. Jag fick med mig goda värderingar i livet redan i bröstmjölken och under hela barndomen. 

Kärlek, visdom och goda värderingar som jag nu gör allt för att ge mina barn. Jag vet att dom kommer att prövas, men hoppas att det blir som för mig. Någonstans där innerst inne vet dom vad som är rätt och fel. 

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar