fredag 19 april 2013

Mia - vad är du mest rädd för?

Jag har varit rädd för allt möjligt i mitt 40-åriga liv. När jag växte upp så var det bland annat mörker, elaka människor, åskväder, ett tredje världskrig, att bli kvar ensam på jorden, att inte duga som jag är, att misslyckas, att mina föräldrar skulle dö...
Ja, listan kan göras lång. Tyckte att världen, när jag tänkte på den, var en ganska kall och hård plats att leva på.

I vuxen ålder, speciellt de senaste åren, har jag punkterat hål på många av mina rädslor. Insett att ju mer jag är rädd för olika saker desto mer energi och uppmärksamhet ger jag den situationen eller beteendet. Idag försöker jag alltid hitta motsatsen, hur kan jag tänka för att skapa motsatt effekt?

Som du är drar du också till dig, det är Universums lag. Gå runt och var en surkart en hel dag och bläng och skäll på folk så ska du se vad resultatet blir. Lagen om orsak och verkan.

Jag har respekt för mina rädslor idag. Men låter dom inte styra mitt liv.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar