måndag 15 april 2013

Ulrika - hur ser ditt liv ut om 10 år?

I dag börjar jag och Mia besvara frågorna som fanns i gårdagens inlägg. Det är stora frågor och det lustiga är att just dagens fråga är så lätt att besvara med "Precis som nu, fast barnen är äldre". Människan är gjord så, vi tror att den nuvarande ordningen ska vara för evigt och därför vallas vi in i finanskrascher och bostadsbubblor. Intressant, som sagt, men vad händer om man tar sig utanför det sättet att tänka?

Hur vill jag att det ser ut?

Om tio år är barnen nästan färdigutbildade och på väg ut i världen. Jag är frisk och sund, fortfarande gift med Maken och ekonomiskt oberoende. På vintern bor vi ett varmare land, där Maken jobbar på distans och jag skriver på min tredje bok. Jag har gjort mig ett namn som manusförfattare. På sommaren bor vi i Stugan, men jag vet inte var den ligger. Det finns så många ställen i Sverige jag älskar och att inte tillbringa somrarna här skulle kännas som försämrad livskvalité.

Eller så händer något annat, lika bra!

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar