torsdag 2 januari 2014

Å så vågen då

Traditionsenligt klev jag upp på vågen 2 januari. Det var ett rejält tag sedan, har inte känt behovet eftersom kläderna suttit ok. Den senaste veckan har jag dock glufsat kolhydrater hej vilt och det har känts på kläder och diffusa magbesvär. Men åter till vågen. Döm om min förvåning när jag väger 67,4 kg, dvs 1,2 kg mindre än förra året. Att magen var spänd syns dock på måtten:
Mage - 94 cm
Midja - 87 cm
Överarm - 32 cm
Lår 49 cm.

Varför måtten, varför lägga ut dem på bloggen?

Tja, kanske mest för att det är viktigt att inte gömma sig, viktigt att inte skämmas. Vikten och måtten är ett sätt att bli synlig för mig själv, att följa min förändring lugnt och utan den panik som många känner runt vikten. Om några dagar fyller jag 47 år. Slutar jag vara fåfäng då? Så klart inte! Som sagt, till det yttre och till det inre vill jag vara det bästa jag kan. Det är med mig själv jag jämför mina framgångar, all annan jämförelse leder helt fel!

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar