onsdag 1 januari 2014

2013 förändringarnas år

2013 blev året jag sålde ett av mina företag och startade ett nytt. För första gången på nästan tio år tog jag även en anställning, på halvtid. 
I maj sålde vi huset som varit vårt hem i 10 år. Vi lämnade mysiga gården där barnen vuxit upp och där jag funnit många av mina bästa vänner. Det var dags och jag var redo men ändå värkte det i hjärtat. 

Familjen har under hösten landat i nya huset och vi är alla överens om att det var ett bra beslut att flytta. 

Flytt och byte av jobb ligger mycket högt på listan över stressfaktorer. Jag instämmer. Det har varit ett händelserikt men väldigt obalanserat år. Jag har tappat bort mig själv och min hälsa på vägen. 2014 ska bli året jag kliver upp ur diket, sätter upp stimulerande mål och tar hand om mig själv lite bättre. 

Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar