tisdag 7 januari 2014

Skrämmande löpning

Fördelen med att jobba deltid och att vara egen företagare är att motion kan ske på dagtid. Idag hade jag bokat in ett intervallpass löpning kl 14.00 i min kalender.

Jag började med att värma upp med 1 km lätt jogg. Sen var det dags att köra intervaller. Hade bestämt att jag skulle springa 8 x 3 minuter i ett riktigt snabbt tempo. Mellan varje 3-minuters intervall lade jag in en minuts nedvarvning/promenad. Och det hela avrundades med 2 km lätt jogg för att få mjölksyran ur benen.

Det mest minnesvärda idag blev att jag hela tre gånger lyckades pricka in slutet på intervallerna precis när jag passerat pensionärer på promenad. Det betyder att jag sprang som en dåre förbi dom för att några sekunder senare, med tungan hängandes i mungipan, promenera framför dom. Efter en minut kutade jag åter iväg som en galning som blev jagad. Jag vågade inte se mig om för deras ansiktsuttryck, men jag hoppas att jag inte skrämde dom för mycket.

Mia

1 kommentar: