torsdag 23 januari 2014

Vad man behöver

Jag våndades och tänkte att det är vansinnigt. Men till slut ringde jag en gammal vän och pratade om saken och när orden var utsagda fick jag tårar i ögonen. För det är ju så här - en del saker måste man göra! Jag har ju ett förflutet som skribent och ett par manus under bältet och en snart färdig bok (som kanske aldrig blir färdig) i byrålådan. Jag skriver, helt enkelt. Och jag såg att en avancerad skrivarkurs jag ville gå var fulltecknad, men i ren desperation slängde jag iväg ett mail om att jag ville gå om det blev något återbud. Och det blev det. Därav mitt dilemma. Ska en student med familj, som dessutom jobbar lite, verkligen lägga ned tid och pengar på en kurs till? När jag ringde min väninna och berättade om situationen, så visste jag vad jag måste göra.  Som jag sa, en del saker måste man göra.

Ulrika

3 kommentarer:

  1. Modigt ! Längst inne finns det man verkligen vill och det gäller att plocka fram det !/Mimmi

    SvaraRadera