tisdag 14 januari 2014

Snö & kyla är ingen ursäkt längre

Jag läste noga på om lager-på-lager principen för löpning i minusgrader. Tog mig också en titt på vad jag ska tänka på när jag draperar mina löparskor med broddar. Snön ligger vit på marken, termometern visar -5 grader och jag vill verkligen ut och springa. Förra vintern tog jag inte ett endaste löpsteg på snöbeklädd mark. Vilket betydde 5 månaders uppehåll. Det kommer tydligen inte att hända denna vinter.

Jag är numera glad som en lärka. 40 minuters löpning gick över all förväntan. Bästa tiden hittills i år per/km. Jag halkade inte ett endaste dugg, fast jag sprang rakt över isfläckar. Broddar ÄR fantastiska. Och jag frös bara pyttelite dom första 5 minuterna. Vilket enligt experter är helt i sin ordning, då har man klätt sig rätt.

Mia

5 kommentarer:

  1. Herregud så hurtig... Själv håller jag mig till löpbandet!
    Får hänga på dig på halvmaran tror jag minsann :)
    /Klas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, nu ska vi inte överdriva här inte. Jag vet vad du är kapabel till tränad eller otränad ;-)
      Så det lär vara din rygg jag får ta sikte på oavsett hur mycket jag och mina broddar sliter på i kylan :D

      Radera
    2. Var köpte du broddarna??
      /Klas

      Radera