onsdag 29 januari 2014

Och där kom tårarna

Jag hade ett riktigt bra utvecklingssamtal på jobbet idag. Fick jättemycket beröm för det arbete jag gjort. Det värmde fint och fick mig att känna mig värdefull och viktig i den tjänst jag utför.

Efter lunch hade jag ett härligt möte med fina grannen, kollegan och vännen Linda. Vi har inte pratas vid sen i lördags. En evighet i vår värld, speciellt när vi nu bor grannar. Kände att jag verkligen saknat vårt bubbel och när hon kom över blev det en varm kram och fina ord uttalades. Det skulle nog ha kunnat orsaka en del tårar, men så blev det inte idag. Vi har gråtit av både glädje och sorg tillsammans många gånger under de sex år vi känt varandra.

Sen kom en annan fin vän över på fika. En person jag träffar sällan men det blir varma, givande och känsloladdade möten varje gång. Kanske för att vi båda är såna. Här skulle också kunna spillts en och annan tår, men inte där heller. Denna gång.

När hon åkt kollade jag av mejlen och där kom det mejlet från en vän och företagarkollega som fick mig att gråta av glädje och stolthet.

"Vad du är duktig och grejar och står i Mia! Det tänker jag på varje gång jag är i kontakt med dig! OCH - Tänk om var hundrade människa hade haft ditt hjärta och ditt driv? Det hade räckt för att skapa ett paradis på jorden!"

Mia

1 kommentar: