torsdag 29 november 2012

Åh nej!


Jag kan utan tvekan rabbla upp minst 100 nackdelar när snön kommer såhär hastigt under natten. Vaknade med 15 cm tjockt vitt täcke utanför sovrumsfönstret och jag lovar, det var inte där där när jag gick och lade mig.

Här kommer då några. Inga överdragskläder till barnen framme, det blev en snabb tur till förrådet mitt i morgonstressen. Det måste skottas och var sjutton är skyffeln? Bilen måste dessutom lokaliseras och borstas av från detta tjocka täcke. Att bege sig ut i trafiken när jag vet att många andra fortfarande glider omkring med sina sommardäck är en skräck.

Prognosen lovar ymnigt snöfall hela dagen. Dagens lunchmöte i City får jag nog flytta på. Det finns roligare saker att göra än att sitta fast i snökaosköer. Inte väl använd tid alls.

Inget positivt alls med snön alltså? Jo, vackert är det. Men det är allt.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar