torsdag 8 november 2012

Mässmat


Allt för hälsan - mässan som jag med stor nyfikenhet besökte idag hade blivit sämre än vad den varit tidigare. Eller så hade jag för höga förväntningar. Eller så var jag inte på humör.

Efter knappt två timmar gav jag upp och gick över till mässan som pågick i salen intill - Mitt Kök. Kan även bero på att det började kurra i magen så att terapeuten som gav mig lite Zonterapi undrade hur det stod till i buken. Jag hade på känn att Mitt Kök var stället där skulle jag få hungern stillad.

Det bjöds på en del mat i montrarna, men till 75-80 % kolhydratrik kost, vilket jag benhårt uteslutit för ett antal veckor framöver.
Det gjorde att personalen i Fontana montern log igenkännande när jag för tredje gången kom in för att frikostigt mumsa i mig fetaost, halloumi och saganaki.
Några bitar rökt lax, rawfoodkakor, parmesanost och inlagd gurka lyckades jag också trycka i mig. Jag åkte hem framåt eftermiddagen med en rejäl protein-overload eftersom jag tydligen var för snål för att köpa mat i restaurangerna som kunde balanserat upp kostcirkeln.

Gratis är gott.

Mia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar