söndag 11 november 2012

Träna dagen efter?

Det blev kännbart på lördagsmorgon. Alltså att jag sippade i mig ett antal glas mousserande vin i fredags på tjejmiddagen. Hade tänkt att träna, men det gick inte. Kroppen protesterade så fort jag ens tänkte tanken.

Så är det bra att träna dagen efter? Jag tror faktiskt att det gör mer skada än nytta. Jag kommer fortsättningsvis dagen efter en trevlig samvaro innehållande vin och dylikt INTE ens försöka pressa mig själv ut på en löprunda eller styrkepass.

Det blev en sen eftermiddagspromenad i mörker och regn istället och jag kom hem mycket piggare, kände mig reda för nya äventyr. Vilket ledde till en trevlig kväll igår hos grannarna med grönsaker & dipp, goda ostar och några glas vitt. Söndag morgon och tillbaka på ruta ett. Träna eller inte? Hur var det nu igen?

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar